Q Y Q A M I K A


BABBLING ME LINKS STUFFS FB TWEET ASK.FM LATEST OLDER +FOLLOW

Perkongsian
Assalam Alayk . In the name of Allah , the Most Merciful and the Creator of me and you :D

Salam asar and hello peeps ! 

Ramai dok yg rindu dekat aku ?? cewahh , yg tahu blog nih wujud pun seciput secinonet je , hahahaa . Yg rindu kat aku tuh . Meh sini aku nak share something , aku tahu menda nih tak boleh buat . Tapi ... jeng jeng jeng , hahaha , drama je lebih . okay2 fokus please ! Tapi aku tak tahu dan aku tak dapat pun penerangan yg exclusive  * err , yg ape ? haha *  . So , tadi bile aku tgh sedap ber'fesbuk' , aku jumpe la benda nih . 



Christian : baik , kenapa kau tidak mengucapkan Selamat Hari Christmas
                 padaku?


Muslim : tidak, agama kami menghargai toleransi antara agama, termasuk 
              agamamu, tapi masalah ini, agama saya melarangnya...

Christian : tapi kenapa, bukankah hanya sekadar kata-kata? Teman muslimku 
                yg lain, mengucapkan nya kepada aku ?

Muslim : mungkin mereka belum mengetahuinya... David, kau boleh 
            mengucapkan dua kalimat syahadah , dalam bahasa melayu
            pun tak mengapa ?

Christian : oh tidak, saya tidak boleh mengucapkannya...Itu akan
                mengganggu kepercayaan saya selama ini...

Muslim : kenapa? Bukankah hanya kata-kata? Ayuh, ucapkanlah ...
Christian : sekarang........., saya  mengerti..

Conclusion - Jadi Haram Hukumnya Mengucapkan Selamat Natal / Hari Christmas & Tahun Baru 


 Sabda Nabi SAW : "Barang Siapa yg Meniru, Mengucapkan Selamat kepada Agama Lain Bererti ia
                              Telah Kafir & Neraka Janahamlah Tempatnya" (HR.Bukhari Muslim)
                             : Menghuraikan bahawa orang islam tidak boleh meniru
                               perbuatan yang bertentangan dengan Islam oleh kaum bukan
                               muslim.


Mesti ramai yg tak tahu mcm aku kan  * jawab lah ye , jawab lah ye * . hahaha 

xoxo
qyqa

2 comment[s] | back to top